poniedziałek

27.03 Jędruch/Klimczak/Włodkowski


Jędruch / Klimczak / Włodkowski – Eufemia – 27.03.2017
+ Kaczmarek 

Trio Iwona Jędruch (gong, misy dźwiękowe, skrzypce, wokal), Aleksandra Klimczak (sopran) i Radosław Włodkowski (syntezatory analogowe, fortepian, flety, looper, efekty) jest zderzeniem trzech odmiennych muzycznych światów, które prowokuje do nieustannego dialogu pomiędzy muzykami w celu odnalezienia ich własnego, nowego języka. Przeplatanie się elektronicznych i organicznych brzmień w tej niczym nieskrępowanej improwizacji tworzy dla słuchacza przestrzeń gdzie nic nie jest pewne i w każdej chwili może nastąpić zupełnie nieoczekiwany zwrot wydarzeń.

Z ostatniej chwili!
Natalia Kaczmarek w trakcie koncertu wykona eksperymentalny performance przy użyciu szkła, wody i projektora. 

Zapis koncertu duetu Jędruch / Włodkowski:

Iwona Jędruch - gra własną muzykę improwizowaną i kontemplacyjną na gongach, misach dźwiękowych, skrzypcach, śpiewa wokalizy przez konchę. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku lat ośmiu. Ukończyła PWSM (obecnie Akademia Muzyczna) w Gdańsku. 
Inspirując się specyficzną barwą dźwięku skrzypiec stosuje własne techniki w celu wyeksponowania kolorystycznych i dynamicznych walorów gongu, mis dźwiękowych i głosu. Ma to także istotny wpływ na kształtowanie się formy muzycznej, opartej na przebiegach emocjonalnych w jej muzyce.
Występuje w kraju i za granicą solo i w duetach na licznych koncertach festiwalowych i kameralnych.
Gra koncerty solowe i w duetach:
- Tuba Gong Duo ze Zdzisławem Piernikiem – tuba (od 2007),
- Two Worlds Duet z Tadeuszem Sudnikiem – muzyka elektro-nowa (od 2011),
- Trillingen Duo z Małgorzatą Kołcz – kontrabas (od 2011),
- Misterium Dźwięku z Robertem Grudniem – organy, fortepian, klawesyn (od 2006).
Brała udział w licznych programach i nagraniach radiowych i telewizyjnych, jest także dziennikarką. W 2009 roku nagrała w studio łódzkiego Radia ŻAK materiał do CD KoloryDźwięku. 
Więcej o Iwonie Jędruch na jej stronie: www.iwonajedruch.pl

Natalia Kaczmarek - warszawska artystka wizualna i kulinarna. Ukończyła architekturę wnętrz na warszawskiej ASP. Zajmuje się malarstwem i grafiką. Prowadzi warsztaty w Pracowni Sitodruku Aga Brwi. 

Aleksandra Klimczak - nietypowy sopran, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC w Warszawie. Współpracuje z reżyserami i kompozytorami młodego pokolenia. Debiutowała w roli Female Chorus w warszawskiej prapremierze opery „The Rape of Lucretia” wystawionej w Starej Drukarni PAP. Od tamtej pory wciąż poszukuje niestandardowej drogi egzystencji śpiewaczki operowej. Występuje w nowatorskich projektach, łączących operę z teatrem dramatycznym, m.in. Bachantkach, nagrodzonych na Forum Młodej Reżyserii w PWST w Krakowie (reż. K.Michalak) oraz Biegaczach (36 PPA OFF we Wrocławiu, Michalak|Burzyńska|Krych). Sama o sobie mówi – śpiewaczka [nie]operowa. Z jednej strony współpracuje z Filharmonią Narodową i Warszawską Operą Kameralną. Z drugiej romansuje z improwizacją, fieldrecordingiem, eksperymentuje z elektroniką. Próbuje przełamywać bariery gatunkowe w muzyce i innych dziedzinach sztuki. 
Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na autorski projekt #Witkacy622 – performans na śpiewaczkę, elektronikę, harfę i flet.


Radosław Włodkowski - muzyk eksperymentalny, programista, socjolog. Udziela się w ramach improwizowanych projektów głównie na scenie warszawskiej. Stały uczestnik Wieczorów Muzyki Improwizowanej w MÓZG Warszawa od początku ich istnienia, w ramach których miał przyjemność grać z najlepszymi reprezentantami sceny improwizowanej w Polsce. Brał udział w WarsawImprovisers Orchestra. Aktualnie współtworzy duety z Iwoną Jędruch oraz Szymonem d' Danisem (Meat Jam C). Jego solowego projektu fixedmachine można posłuchać tutaj: https://soundcloud.com/fixedmachine

Naukę gry rozpoczął w wieku lat 7. Ukończył szkołę muzyczną w klasie fortepianu i to właśnie on jest instrumentem jego pierwszego wyboru. Poza instrumentami klawiszowymi gra również na fletach, klarnecie i gitarze akustycznej. Wykorzystuje także wszelkiego typu zabiegi sonorystyczne oraz przedmioty, które - jeśli tylko brzmią właściwie - mogą dołączyć do repertuaru środków wyrazu.

Inspiracje czerpie zarówno z szeroko pojętej muzyki elektronicznej, nurtu RIO, psychodelicznego rocka, industrialu, sludge metalu, free jazzu jak i z muzyki klasycznej: impresjonizmu, romantyzmu, współczesnej awangardy. Nie wstydzi się również minimal techno. Wielbiciel syntezatorów analogowych (głównie produkcji ZSRR) i wszystkich instrumentów niekonwencjonalnych, posiadających swój własny unikalny charakter. 

Stara się w świadomy sposób łączyć na pozór sprzeczne światy: zaawansowanej technologii i tego co najbardziej prymarne, harmonii i dysharmonii, formy i jej braku. Dźwięki syntetyczne łączy z organicznymi, tworząc zaskakujący, a jednocześnie charakterystyczny i spójny dla niego świat. Ważnym aspektem w jego twórczości jest czynnik spontaniczności, zmiany, która nadchodzi zupełnie znienacka. Wszystko to sprawia, że słuchacz nigdy nie wie, czy już za sekundę pojawi się melodyjny pasaż, przeraźliwy trzask, biały szum czy też transowy bit wprost ze sputnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz